Nowa Kalwaria (1997-2010)
W 1997 roku ówczesne władze Ujścia we współpracy z proboszczem ks. Marianem Kozłowskim podjęły działania przy budowie Nowej Kalwarii. Zakładała ona wykorzystanie pierwowzorów, jednak w nowoczesnym wydaniu, często dosyć mocno odbiegającym od oryginalnych kaplic. Projekt został przygotowany przez Roberta Sobocińskiego i Jerzego Suchanka.
Udało się zbudować cztery stacje - drugą (1998), pierwszą i dziesiątą (1999) oraz trzynastą (2000). W 2001 roku rozpoczęto prace nad kaplicą Grobu Pańskiego (XIV stacją), które przerwano i do dziś niekontynuowano. Projekt odbudowy zakładał wzniesienie budowli na wzór przedwojennych, jednak w nowoczesnym wydaniu, często dosyć mocno odbiegającym od oryginalnych kaplic.
Do XIV stacji wykonano z brązu figurę Chrystusa Zmartwychwstałego, która miała wieńczyć iglicę kaplicy. Ponieważ nie ukończono budowy tej stacji, figurę umieszczono przy kościele parafialnym (najpierw przy wejściu na Kalwarię, a w 2023 roku przy wejściu do kościoła, wzdłuż drogi nr 11).
W roku 2024 dzięki staraniom proboszcza parafii oraz sponsora – ujskiej huty szkła Ardagh Glass, odbudowano stację X Drogi Krzyżowej na Kalwarii, gdyż poprzednio wybudowana stacja wymagała już remontu. Poświęcona została 7 czerwca w Uroczystość Najświętszego Serca Pana Jezusa przez arcybiskupa gnieźnieńskiego ks. Prymasa Wojciecha Polaka, który przybył do Ujścia w związku z rocznicą 900lecia wizyty bpa Ottona z Bambergu. Stacja wyglądem nawiązuje do historycznego, przedwojennego pierwowzoru.
PROJEKT POSZCZEGÓLNYCH KAPLIC I BUDOWLI
Stacja I
Stacja II
Stacja X
Stacja X wybudowana w roku 2024
Stacja XIII
Wnętrze stacji XIII
Figura Zmartwychwstałego z XIV stacji